Margitszigeti buszok zaját mértünk elhaladási, számított, elektromos, autóbusz, rendeleti

Margitszigeti buszok zaját mértünk

2011.10.03.

Mivel az elmúlt hetekben egy közlekedéstervezési közbeszerzés sem indult, így egy kis kikapcsolódás keretében önszorgalomból megmértük a BKV próbajáratú (cseh gyártmányú SOR EBN) elektromos üzemű autóbuszának elhaladási zaját a Margitszigeten.

A mérés természetesen csak tájékoztató jellegű volt. A szakaszos mérés során az ott elhaladó egyéb járművek zaját is rögzítettük.

Végeredményben személygépkocsi, könnyű tehergépkocsi (gyermekszállító kis autóbuszok), és a BKV járatain megjelenő 5 féle autóbusz és csuklós autóbusz elhaladások zajeseményeit és a kiegészítő adatokat (elhaladási irányt, zajszinteket, elhaladási időket, átlagsebességeket) rögzítettük.

Az eredményeken a térbeli helyzettel és az elhaladási sebességgel összefüggő korrekciókat elvégezve a 25/2004 KvVM rendeleti összefüggésekkel számított, elemi elhaladási zaj értékeivel összevethető adatokat kaptunk.

A további értékelést mindenki számára önállóvá tesszük azáltal, hogy a kapott eredményeket egy táblázatba foglaljuk:

Az értékek dB(A)mértékegységben

minden elhaladás átlaga

átlag a

max. és min. elhagyásával

rendeleti számított

mért és számított

különbsége

IK280 csuklós

44.5

44.4

47.0

-2.5

SOR EBN (elektromos)

38.8

38.9

41.9

-3.1

IK260

45.3

45.3

41.9

3.4

IK412

44.4

44.8

42.0

2.3

IK415

45.5

45.8

42.0

3.5

Volvo Locano

40.0

39.9

41.9

-1.9

ktgk (kis busz)

39.3

39.3

42.7

-3.4

szgk

37.5

37.6

38.7

-1.2

 

A saját értékelésünkben három érdekes részeredményre hívjuk fel a figyelmet:

1.Az elektromos autóbusz elhaladási zaja a személygépkocsikéhoz mérhető!

2.A csukós buszok nem zajosabbak a kéttengelyű társaiknál!

3.A kéttengelyes (IK jelzésű) buszok zajosabbak, mint ami várható lenne.

 

Mintapélda egy útszakasz és a környező épületek óránkénti forgalomsűrűség, zaj és NO<sub>2</sub> terhelésének változásáról (balról nézve) Mintapélda egy útszakasz és a környező épületek óránkénti forgalomsűrűség, zaj és NO<sub>2</sub> terhelésének változásáról (középről nézve) Mintapélda egy útszakasz és a környező épületek óránkénti forgalomsűrűség, zaj és NO<sub>2</sub> terhelésének változásáról (jobbról nézve)
This is an example of a HTML caption with a link.